1. ۱ . ر.ک: مرتضى مطهرى، همان، ج ۱۹، ص ۳۸۵ـ۳۹۱٫ ↑

 

    1. ۲ . همان ↑

 

    1. ۱ . مطهرى، مرتضی، مسئله حجاب، تهران، چاپ اول، ۱۳۴۷، ص ۶۲ ↑

 

    1. ۲ . همان، ص ۵۲ ↑

 

    1. ۱ . رازى,ابوالفتوح ، روض الجنان و روح الجنان، بنیاد پژهشهاى اسلامى آستان قدس رضوى، ۱۵،ص۴۱۴٫ ↑

 

    1. ۲ . فضل بن حسن, طبرسى، مجمع البیان،بیروت ،داراحیاء تراث عربی ،۱۹۸۳،ج ۸،ص۵۵۷٫ ↑

 

    1. ۱٫ طباطبایى،محمد حسین، ترجمه المیزان،بیروت، اعلمی ،ج ۱۶،ص۴۶۱٫ ↑

 

    1. ۲ . مکارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه، تهران، اسلامیه، ۱۷/۲۹۲٫ ↑

 

    1. ۳فخر الدین طریحى، مجمع البحرین، ذیل واژه جلباب. ↑

 

    1. ۴ . طبرسى،فضل بن احسن، مجمع البیان، ج ۷، ص ۲۷۱: «عن النبى(صلى الله علیه وآله) قال للزوج ما تحت الدرع وللابن والاخ ما فوق الدرع ولغیر ذى محرم أربعه أثواب درع وخمار وجلباب وإزار». ↑

 

    1. ۱ . قاسمی مرضیه،بررسی حجاب از دیدگاه قرآن وحدیث،ص۱۴۴ ↑

 

    1. ۲٫ همان ↑

 

    1. ۳ . . سیوطى،جلال الدین ، الدر المنثور، ج ۵، ص ۴۲٫ ↑

 

    1. ۴ کلاتری،علی،فقه وپوشش بانوان،قم،مؤسسه‌ بوستان،چاپ سوم،۱۳۷۷،صص ۴۱_۵۰ ↑

 

    1. ۱٫همان،صص۶۵_۷۱ ↑

 

    1. ۱٫ طباطبایى یزدی،محمد کاظم، عروه الوثقى، قم،دارالتفسیر،۱۳۷۶، ج ۱، ص ۵۷۲٫ ↑

 

    1. ۲٫ محمدی اشتهارى،محمد،پوشش زن در اسلام،ص۱۱۳ ↑

 

    1. ۱ در این بخش سعی بر این است که تا حد ممکن مطالب ‌از نگاه جرمشناختی وجامعه شناسی تحلیل وتبیین گردد. ↑

 

    1. ۱جمعی از مولفین، پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات اسلامی،مجله فقه،تیر۱۳۸۶ ↑

 

    1. ۲ کوهی ،محمدرضا،آسیب شناسی شخصیت و محبوبیت زن،ص۱۶۸ ↑

 

    1. .deviance ↑

 

    1. folkways ↑

 

    1. ۱ سلیمی، علی؛ داوری، محمد: جامعه شناسی کجروی،ص۲۴۲ ↑

 

    1. mores ↑

 

    1. ۳٫همان ↑

 

    1. law ↑

 

    1. ۵ همان ↑

 

    1. ۶ سلیمی، علی؛ داوری، محمد: جامعه شناسی کجروی،صص۳۸۴_۴۰۶ ↑

 

    1. ۷ همان،صص۴۰۶_۴۲۵ ↑

 

    1. rational choice approach ↑

 

    1. ۲ لیتل، دانیل: تبیین در علوم اجتماعی،ترجمه: عبدالکریم سروش، مؤسسه فرهنگی صراط، چ اول، ۱۳۷۳،صص۶۴و۶۵ ↑

 

    1. ۳سلیمی، علی؛ داوری، محمد: جامعه شناسی کجروی،ص۳۷۰ ↑

 

    1. ۴ همان،صص۳۷۱ ↑

 

    1. ۵ همان ↑

 

    1. Barbara Hudson ↑

 

    1. ۱ سلیمی، علی؛ داوری، محمد: جامعه شناسی کجروی،صص۳۲و۳۲۴ ↑

 

    1. ۱ آقابخشی،علی،فرهنگ علوم سیاسی،ص۹۳ ↑

 

    1. ۱٫سلیمی،علی؛داوری،محمد،جامعه شناسی کجروی ،ص۳۸۷ ↑

 

    1. .cognitiv definition ↑

 

    1. ۲ ستوده،هدایت الله ودیگران؛آسیب شناسی اجتماعی،چ چهارم،تهران،مؤسسه‌ انتشارات آوای نور ،ص ۸۹ ↑

 

    1. ۳٫ ولد،جرج؛برنارد،توماس؛جرمشناسی نظری،ترجمه علی شجاعی،تهران،انتشارات سمت،۱۳۸۰،ص۲۶۹ ↑

 

    1. .defferential association reinforcement theory ↑

 

    1. .social learning theory ↑

 

    1. ۱ .ولد،جرج؛برنارد،توماس؛همان،ص۲۴۹ ↑

 

    1. ۲ .سلیمی ،علی ودیگران؛همنشینی و کجروی،قم،مؤسسه‌ چاپ زیتون،چ اول،۱۳۸۸،ص۱۶۵ ↑

 

    1. ۱ .محبی ،فاطمه؛آسیب شناسی اجتماعی زنان؛مجله کتاب زنان،شماره ۱۴، ۱۳۸۱ ↑

 

    1. ۱ . محبی ،فاطمه؛همان ↑

 

      1. ۱٫ آسیب شناسی کج روی های اجتماعی- محمدحسین فرجاد- تهران- مرکز مطبوعات وانتشارات قوه قضاییه- .چاپ اول- بهار۱۳۸۳ ↑

 

    1. ۱٫ آسیب شناسی اجتماعی (جامعه شناسی انحرافات)- هدایت الله ستوده- تهران- انتشارات آوای نور- چاپ .شانزدهم- ۱۳۸۵ ↑

 

    1. ۱ . ولد،جرج؛برنارد،توماس؛همان،ص۲۴۴ ↑

 

    1. ۱٫ سلیمی ،علی ودیگران؛همنشینی و کجروی،ص۱۶۷ ↑

 

    1. ۱ احمد احمدی ، اصول و روش های تربیت در اسلام ، انتشارات واحد فوق برنامه بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی ۱۳۶۴٫ص۶۵ ↑

 

    1. ۱٫عفتی،مریم، چرا حجاب؟ چرابی حجابی؟ ،برگرفته شده از سایت www.efaf89.mihanblog.com

 

    1. .۱ طباطبایی،سیدعلی، بدحجابی،ریشه ها،تاملی بر ابعاد عملی وتجربی حجاب،به اهتمام محمد جواد جاوید،پژوهشکده مطالعات فرهنگی واجتماعی،۱۳۸۸،ص۶۳ ↑

 

    1. ۱ محمدی،جمشید،نمادهای فردی علل بد حجابی ،ص۴۲ ↑

 

    1. ۱ گـولد، جولیوس،فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمه باقر پرهام و دیگران، انتشارات مازیار، چاپ اول، ۱۳۷۶٫ص۱۰۰ ↑

 

    1. .۱ شالچیان ،علی ، عباسی ،ملوک ، دین و رسانه ،مجله سنجش و پژوهش ،سال دهم شماره ۳۶، زمستان ۱۳۸۲٫ ↑

 

    1. ۲٫رابنگتن،ارل؛واینبرگ،مارتین؛رویکردهای نظری هفتگانه در بررسی مسائل اجتماعی،ترجمه رحمت الله صدیق سروستانی،انتشارات دانشگاه تهران،چ سوم،۱۳۸۲،ص۶۶ ↑

 

    1. ۱٫ معتمدنژاد، کاظم، وسایل ارتباط جمعی، تهران، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، ۱۳۵۵،ص۳۱ ↑

 

    1. ۲٫ ستوده،هدایت الله ودیگران؛آسیب شناسی اجتماعی،چ چهارم،تهران،مؤسسه‌ انتشارات آوای نور، ص۴۵ ↑

 

    1. ۳ .امین صارمی،نوذر؛انحرافات اجتماعی و خرده فرهنگ‌های معارض؛تهران دانشگاه علوم انتظامی ناجا؛۱۳۸۰؛ص۲۴ ↑

 

    1. ۱ . امین صارمی،نوذر؛انحرافات اجتماعی و خرده فرهنگ‌های معارض؛ص۳۹ ↑

 

      1. ۲ . مراد از خرده فرهنگ، عناصر فرهنگی متمایز از فرهنگ غالب در جامعه است . مثلاً مهاجرین به یک منطقه، به علت تفاوت فرهنگی با فرهنگ منطقه میزبان، دارای خرده فرهنگ هستند و عناصر فرهنگی متمایز از آن ها نسبت به عناصر فرهنگی میزبان عناصر خرده فرهنگ آنان است . در استعمال اصطلاح خرده فرهنگ، فرهنگ غالب مفروض است . ‌بنابرین‏ در این نوشته به کار بردن خرده فرهنگ با مشکل تعیین فرهنگ غالب روبرو است که سعی می‌کنیم در هر جا با آوردن قیود توضیحی ، مراد را به طور روشن مطرح کنیم . ↑

 

    1. ۱٫همان،ص۲۹ ↑

 

    1. ۲٫همان،ص۳۰ ↑

 

    1. ۱ . رفیع پور،فرامرز؛وسایل جمعی وتغییر ارزش‌های اجتماعی،صص ۱۲_۱۸ ↑

 

    1. ۲ . تاجیک، محمدرضا، گفتمان امنیت ملی در جمهوری اسلامی ایران، نگاهی به مسائل امنیتی ایران، به اهتمام امیر حسین ‌علی نقی، تهران، پژوهشکده مطالعات راهبردی، ۱۳۸۰٫ص ۵۱ ↑

 

    1. ۳ . محبوبی منش، حسین ،تحلیل اجتماعی مسئله حجاب،مجله کتاب زنان ، زمستان ۱۳۸۶ – شماره ۳۸ ↑

 

    1. ۱ همان،ص۶۹ ↑

 

    1. ۱ .ابراهیم زاده ،حسن؛حجاب،رسانه های جمعی وهویت ما؛برگرفته شده از سایت راسخون ؛۱۳۸۷ ↑

 

    1. ۱٫ ساروخانی، باقر،جامعه شناسی ارتباطات، انتشارات اطلاعات، چاپ پنجم، ۱۳۷۳،ص۶۹ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...