حقیق موشكهای آزمایشی تحت رهبری فون براون در موسسه پرواز فضایی آلمان به دست آمد .
طراحی سیستم كنترل بازگشت یكی از اصلی ترین حوزه های فناوری پروازهای فضایی را شكل میدهد.
امروزه RV های پیشرفته نیازمند گونهای از الگوریتمهای كنترلی بوده كه عملكرد آن را در حضور اغتشاشات،
بهینه نموده و منجر به فرود یا اصابت به هدفی مشخص با ارضای قیودی در مسیر پرواز شوند. در ماموریتهای
بازگشت از فضا، این الگوریتمها با نیاز به دوری از خروج مجدد از اتمسفر و بازگشت به فضا، پیچیده تر
 میشود. طراحی سیستم كنترل یک RV مصالحه ای بین ویژگی های مختلف طراحی سازه ای پرنده و هدف
ماموریت بوده، لذا طراح سیستم كنترل RV باید یک مهندس سیستم قادر به فهم پدیده های مختلف مرتبط
باورود به جو، باشد .
هدف
در این پروژه، مسئله بازگشت به جو فضاپیماهای بازگشتی را بررسی خواهیم كرد . این فضاپیماها در
مسیر بازگشت با اغتشاشاتی نظیر اغتشاشات اتمسفری مواجه میگردند كه در طی مسیر آنها منجر به
خطای فرود میگردد. لذا طراحی سیستم كنترل مسیر كه بتواند بر این اغتشاشات فائق آید ضروری به
نظر میرسد . در این پروژه سعی بر این خواهد شد كه با بهره گرفتن از یک سیستم كنترلی این مسئله حل
گردد .
 فضاپیما
وسیله نقلیهای است كه برای خروج از جو كره زمین طراحی شدهاست. فضاپیماها بر دو نوع سرنشیندار و

 بیسرنشین هستند. فضاپیماها برای منظورهای گوناگونی طراحی م یشوند از جمله ماموریتهای

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

مخابراتی، دیدبانی ماهوارهای كره زمین، هواشناسی، ناوبری، اكتشاف سیارات، گردشگری فضایی وجنگ
فضایی . هر شیء هنگام بازگشت به جو زمین یا هر سیاره دیگر برای اینكه با موفقیت فرو بنشیند، لازم
است زاویه فرودی با شیب خیلی كم داشته باشد.
در چنین فرودی پایینترین وبالاترین حدود به وسیله مسیر پرواز فضاپیما، میزان كاهش سرعت آن و
گرمایش آیرودینامیكی ایجاد شده از برخورد شیء با لایه های اطراف، تعیین میشود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...