ار داده می شود . قطر سیلندر D=40mm ، قطر میله d=1- 10 mm و فاصله بین محور سیلندر
4 1.5×104 چرخان و میله L=50-120mm است و عدد رینولدز در محدوده 6.2×10
 قرار دارد . دو الگوی جریان با جدایی گردابه و بدون جدایی گردابه از میله اتفاق می افتد . شرایط بهینه كاهش
 می باشد كه در این شرایط گردابه ها از میله جدا نشده و لایه برشی از میله دوباره بر روی سطح جلویی 

 

استوانه چرخان قرار می گیرد . كاهش كل درگ در اینحالت  %63 است .
در ادامه نیز، ایجاد یک جریان چند فازی بوسیله تزریق هوا داخل جریان مایع در مورد یك
مدل كشتی آزمایشی ACS مورد بررسی قرار می گیرد .

 

مقدمه :
تحقیق بر روی كاهش نیروی بازدارندگی یكی از مهمترین موضوعات تحقیقاتی در قرن اخیر می باشد .
یكی از موضوعات مهم در این زمینه كاهش نیروی بازدارندگی و در نتیجه افزایش سرعت و توان خروجی
دستگاه ، كاهش سوخت و هزینه و در نتیجه افزایش كارایی اجسام و وسایل نقلیه روی آبی و غوطه ور در
آب است . كنترل لایه مرزی جریان و به تاخیر انداختن جدایی یا حذف آن برای رسیدن به كاهش نیروی
بازدارندگی ضروری است .
وسایل نقلیه ، یكی از پرمصرفترین دستگاه های مصرف انرژی در دنیا هستند . ما می توانیم اتلاف انرژی
را كاهش دهیم درصورتیكه قادر به كاهش درگ در وسایل نقلیه گوناگون باشیم . بنابراین چگونگی
افزایش كارآیی وسایل نقلیه و در عین حال به حداقل رساندن هزینه تولید ، نگهداری و سر و صدای
حاصل از آن ، مهمترین موضو ع تحقیقات در زمینه كاهش درگ در تمام كشورها هستند .

مقالات و پایان نامه ارشد

 

( Micro-bubble drag reduction ) در تكنولوژی كاهش درگ با حبابهای ریز ، به كمك روزنه
های كوچك روی سطح وسیله نقلیه ، هوا به سطح خارجی وسیله نقلیه وارد می شود تا آنرا بطور كامل با
حبابهای ریز بپو شاند و این عمل سبب كاهش ناهمواریهای سطح ،كنترل گرادیان سرعت لایه مرزی و
كمتر كردن اصطكاك پوستی می گردد. اما حبابها باید در اندازه مناسب و در مكان مناسبی تزریق شوند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...