این تحقیق واسطهگری به صورت كلی نمایش داده شده و سپس به بحث در مورد فرصتهای
واسطهگری در بازارهای برق پرداخته میشود. بطور كلی دو نوع واسطهگری در كلیه بازارهای مورد توجه
قرار میگیرد، واسطهگری بین كالاهای همنوع 1 و واسطه گری بین كالاهای غیر همنوع 2 كه به آن تحت
عنوان واسطهگری بین ما بین نیز اشاره می شود. در این تحقیق واسطهگری در بازارهای برق مورد مطالعه
قرار گرفته و مثالهای مرتبطی از آن نیز كه بطور عملی و كاربردی مطرح می شوند مورد بررسی قرار
میگیرند. لازم بذكر است كه در این راستا توجه ویژهای به واسطه گری بین كالاهای غیر همنوع در
بازارهای برق معطوف گردیده و مثالهای عنوان شده نیز در ارتباط با این نوع واسطه گری می باشند.

مقدمه:

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

واسطهگری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع كالا و یا نوع مشابه آن اطلاق
میشود كه در این خرید و فروش میزان سرمایهگذاری خالص صفر است. واسطهگری در صنعت برق كه
امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید به حساب میآید. البته شایان ذكر است كه
واسطهگری در سایر بازارها از جمله بازارهای مالی پدیده نوینی نیست. استفاده توسعه یافته از
واسطه گری هر گونه فعالیتی كه در جهت خرید یک كالای نسبتا زیر قیمت و فروش كالای مشابه و
نسبتاً بالای قیمت برای سودآوری باشد را شامل میگردد. در این تحقیق ابتدا انواع واسطه گری در كلیه
بازارها بصورت كلی تعریف شده و سپس به بحث در مورد انواع واسطه گری در بازارهای برق پرداخته
میشود. دو نوع واسطه گری در بازارهای برق مورد توجه قرار میگیرند، واسطه گری بین كالاهای همنوع
و واسطهگری بین كالاهای غیر همنوع كه اصطلاحا به آن واسطهگری بین ما بین نیز گفته میشود.
بطور كلی عمل واسطهگری به سه عامل هدفمند بودن، موقعیت مناسب داشتن و روش های مناسب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...